Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 16 til 21 av 21
Liker Tre7Liker

Tråd: Voksende rumpetroll

Skravlekjerring CamStatic sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    24
    Liker mottatt/gitt
    711/633

Standard Sv: Voksende rumpetroll

Forholdsvis lite jobb. Hvis den har en vannskål eller et lite grunt bad, så skal vannet byttes ut hver dag. All jorden/substratet skal byttes ut 1-2 ganger i måneden.
    Som substrat, er det lurest å bruke ugjødslet Tiur-torv.
    kathrin liker dette.
    My best friends are coldblooded...

We tend to be afraid of snakes, sharks and spiders, but we love puppydogs and seals.. Once people see these animals in a different angle, it can change their mind. These are beautiful creatures, and they have every right in the world to live on this planet. - Rex Weyler

Med hatt og nese
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    nordpå
    Alder
    31
    Liker mottatt/gitt
    51/105

hvor gammel anbefaler du at man er i forbindelse med frosk?
    da teker jeg med hensyn til at voksene føller opp at ting blir gjort og håndtering?
    R.I.P. Kompis

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    24
    Liker mottatt/gitt
    711/633

Mja, altså, det kommer jo helt ann på barnet, egentlig. Er barnet gammel nok til å forstå at dyret ikke skal håndteres HELE tiden, at den krever å få fred, og klarer å mate den uten å overfore eller underfore?
    Jeg kan se for meg at det å lage en slags tidsplan av hva stell som skal gjøres hver dag er lurt å sette opp. Skriv det ned på et ark hvor dere henger opp ved terrariet, hvor det står ca hvor mye mat den skal få, hvem dager den skal få kalsiumtilskudd, hvem dag i uken dere gjør til "den store rengjøringsdagen", osv. Få en fast rutine når alt skal gjøres, og sørg for at den holdes. Hvis dere mener at dere vil klare det, så tror jeg absolutt at barn på rundt 10 år vil være i stand til å ta seg av en frosk (og foreldre passer på at stell blir gjort, og frosken ikke blir overdrevent håndtert daglig)
    kathrin liker dette.

We tend to be afraid of snakes, sharks and spiders, but we love puppydogs and seals.. Once people see these animals in a different angle, it can change their mind. These are beautiful creatures, and they have every right in the world to live on this planet. - Rex Weyler

Med hatt og nese
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    nordpå
    Alder
    31
    Liker mottatt/gitt
    51/105

da ble jeg noe klokere.
    frøkena mi på 9 år har en del oppgaver hjemme bla "hoved" ansvaret for marsvina med på minndelse fra meg da.
    blir nokk enda en stund til at hun som har en drømm om frosk blir oppfylt.
    jeg som har ovedannsvaret her for alt av dyr må vell sette meg mere inn i dette før det er aktuelt.
    har du noen linker som er anbfalt til hennhold at dette da?
    synte selvfølgelig det er kitt spenende selv
    R.I.P. Kompis

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Akershus
    Alder
    24
    Liker mottatt/gitt
    711/633

her er litt linker dere kan lese igjennom, ang pacman frosk:

Link nummer 1

Link nummer 2

Link nummer 3
    Grisling og kathrin liker dette.

Ja
    Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    Midten
    Liker mottatt/gitt
    0/0

Sitat Opprinnelig skrevet av MonicaS Vis Innlegg
    Jeg husker når vi var små hadde vi frosk i akvariet sammen med fiskene, hadde en diger stein den satt på, og ikke vann helt opp, eller om det var en rot, usikker.

Kjøpte den i dyre butikk og krevde ikke noe mer enn fiskene vi hadde. Men trengte god plass da. Var afrikansk. Hadde den veldig lenge.
    Var det kanskje Xenopus Laevis?
    100% Akvatisk frosk, kommer i farge og albino.
    Utrolig enkel å ta vare på da den tåler det meste av vann typer utenom salt/brakk. Så lenge temp holder seg over 24c.
    Min spiste mygglarver av hånden. Kom opp til glasset når den så folk. Fikk ellers neontetra og zebrafisk.
    100L akvarium minimum, med samme utstyr som for vanlig fisk, og fryser til maten. Lett Lett Lett

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine poster
  •