Temming er enkelt - brød er nøkkelen!
Gleder meg til å se bilder :-) blir nok bra med ferske egg hver dag !
Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer.
Temming er enkelt - brød er nøkkelen!
Tenk positive tanker, si positive ord. Gjør positive handlinger og det positive gror
Takk takk! Hvor tamme er dine da, Juliane? Får du ta på dem, eller begrenser det seg til å spise av hånda? Og hvor lang tid tok det? Jeg vil liksom at de skal stole på meg:-D
Bloggen til dyra: http://www.signwillmiro.wordpress.com/
Mine bor nå på småbruk 10-15 minutter unna her. Ga de bort.
Men de spiste av hånda, og jeg kunne også ta på de og bære på de.
Tenk positive tanker, si positive ord. Gjør positive handlinger og det positive gror
Hvorfor ga du dem bort? Er ikke høns stå stas som jeg tror? :-P
Bloggen til dyra: http://www.signwillmiro.wordpress.com/
Joda, jeg liker bare å sove
De begynte å kakle noe voldsomt veldig tidlig om morgenen plutselig.
Vi har overtatt fem italiener, en brun og fire hvite, pluss en liten gul dverg kochin hane.
de italienerene har vært burhøner, men hadde et par måneder som løsdrifthøner innendørs hos hun vi fikk dem av. De hadde aldri vært ute før vi fikk dem, og var skikkelig stressa og sky til å begynne med. Vi har hatt dem siden starten av september, og her hos oss får dem gå løse hver dag når det er vær til det, og det virker som om de trives. Kommer jeg med en pose med godt i kommer de løpende etter meg.
Men den aller tammeste er hanen Johan, han har jo ikke bakgrunn som bur-dyr, og har nok et annet forhold til mennesker. Han bruker å sitte på fanget til Karl, de to er skikkelige buddies, Karl går og bærer på hanefar, og du kan bare se at han koser seg. De legger egg hver dag, men de ruger ikke, så vi vurderer et par høner av samme rase som hanen, så vi kan få kyllinger også. Egentlig synes jeg fugler er litt ekle jeg, de driter jo bla overalt. Men jeg må innrømme at de her hønene koser jeg meg litt med.
Å tro at livet vil behandle deg bra, bare fordi du er et godt menneske er som å tro at en rasende okse ikke vil angripe deg bare fordi du er vegetarianer...
Bokmerker