Viser resultater 1 til 6 av 6

Tråd: NM/LUU 2011, 4-6 November

Snutehjelper Skafferstjerna sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Sandnes
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    203/285

Standard NM/LUU 2011, 4-6 November

Nå er det snart klart for NM/LUU igjen (NM i kaninhopping og Landsutstilling for ungdyr) dette blir i Letohallen ved Gardemoen.
    Så om noen bor i nærheten der må de veldig gjerne komme og se

Åpent for publikum:
    Lørdag 5 november: kl. 10-17
    Søndag 6 november: kl 10-15 (Premieutdeling fra kl 14.)

Så kan jo jeg fortelle hvem jeg har tenkt å starte og mine håp for NM. Jeg har ingen utstillingskaniner denne gang så blir nok bare hopping på meg
    Denne gang er det NM i Rett bane elite, Lengde elite, og rett bane veteran.

Skal starte Xenta i Rett bane elite, hun er jo regjerende norgesmester i Rett bane elite fra i fjor så gruer meg litt til å gi fra meg alle pokalene mine
    Først og fremst håper jeg at jeg får hun gjennom banen, hun er veldig treg så er fare for at hun går ut på max-tid. Men om hun kommer gjennom der så håper jeg at hun kommer blandt den beste halvparten

Så skal jeg starte Uno i Rett bane elite og Lengde elite. Han håper jeg egentlig bare å komme gjennom banen med. Og at det ikke er en helt elendig runde med masse tull.. Uno opererte jo i sommer og har ikke hoppet bane siden dette + han begynner å bli litt gammel. I Lengde elite så håper jeg bare å få han over inngangslengden, noe jeg egentlig ikke tror jeg klarer men..

Så er det Tobra.. Hun mangler en pinne i rett vanskelig for å bli elite og kunne være med på NM.. Hun skal starte konkurranse nå på lørdag hvor hun har mulighet til å få den så jeg krysser fingrene for det! Men hun skal uansett starte Lengde elite på NM for første gang så det blir spennende, håper også bare at hun kommer over inngangslengden da hun er helt ny i lengde elite.

Ken skal også få være med denne gangen, dette blir hans første NM. Han skal starte Lengde elite og jeg håper han kommer over inngangslengden. HAn er som Tobra helt ny på lengde elite og har aldri startet dette før.

Så egentlig har jeg ikke tro på plassering eller å komme i toppen i noe jeg starter men håper kaninene gjør det bra utifra hva jeg håper av de så jeg kan være fornøyd med innsatsen deres Jeg skal også muligens dømme på NM, noe som jeg synes er litt skummelt siden det er NM og masse folk der, emn blir nok spennende
    Besøk mine søte små på: http://eikhaugenskanistall.weebly.com/
    Tonje Søfteland

Neshagens Xenta
    Khaos Tobra
    Eikhaugens Peanøtt

Lineas Under Isen
    Eikhaugens Final Detail
    Larsine-Crying Wolf

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Sandnes
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    203/285

Standard Sv: NM/LUU 2011, 4-6 November

Tobra fikk selvfølgelig ikke den siste pinnen i rett vanskelig så hun skal ikke starte rett elite på NM..
    Skal på konkurranse nå i helgen, hvor det er kroket klasser, høyde og lengde.. Så det blir siste treningen før NM..
    Tonje Søfteland

Neshagens Xenta
    Khaos Tobra
    Eikhaugens Peanøtt

Lineas Under Isen
    Eikhaugens Final Detail
    Larsine-Crying Wolf

Skeptisk... Timmyjenta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Bergen
    Alder
    30
    Liker mottatt/gitt
    801/1064

Lykke til! Du må snart være med i konkurranse i Bergen så jeg får kommet og sett på!!
    Hvil i fred aller beste Sprite Girl!! 1992-2012

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Sandnes
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    203/285

Da var helgen her! Kaninene ble sendt avgårde halv 7 i dag tidlig. Jeg og Kenneth tar flyet bort litt over 7.

Jeg skal også starte min søster sin kanin Lea (som jeg er oppdretter til). Hun skal jeg starte i Lengde. Min søster kom seg ikke bort selv så hun sendte kaninen bort med noen andre så starter jeg hun og hun skal parres

Xenta som er regjerende norgesmester vurderte jeg la bli igjen hjemme, hun har nettopp nøytet og ser nå kjempe pjuskete ut og spinkel. Var redd de kom til å nekte hun å starte og nekte hun adgang til hallen. Men hun har lagt litt på seg og formen er fin så håper det går bra!
    Jeg skal også dømme min første klasse på NM, skal dømme veteranklassen!

Så nå er alt pakket, jeg har masse sommerfugler i magen og er kjempe klar til en koselig helg i Letohallen med masse kjente
    Tonje Søfteland

Neshagens Xenta
    Khaos Tobra
    Eikhaugens Peanøtt

Lineas Under Isen
    Eikhaugens Final Detail
    Larsine-Crying Wolf

Skeptisk... Timmyjenta sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Bergen
    Alder
    30
    Liker mottatt/gitt
    801/1064

Hvordan gikk det??
    Hvil i fred aller beste Sprite Girl!! 1992-2012

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Sandnes
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    203/285

Ikke så bra..

I lengde fikk jeg disse plasseringene:
    Ken: 9/40
    Uno og Lea: 12/40
    Ingen av de hoppet noe langt og var noe særlig bra, men som dere ser på resultatene er det flere som ikke gjorde det.

I rett:
    Xenta hoppet en veldig dårlig 1 omgang med 6 feil, andre omgang hoppet hun med 3 feil, i finaleomgangen hoppet hun igjen med 6feil. Mye av dette pga hun er så treg og var veldig nært å gå ut på maxtid i 1 og 3 omgang, noe som gjorde jeg måtte mase og presse hun masse og da river hun. Men hun kom på 18 plass av 50stk.

Uno hoppet utrolig bra i de første omgangene 4 feil i første omgang og ingen tulling, han pleier å tulle masse og løpe utenfor å slikt, emn ingenting! Og i andre omgang hoppet han med 3 feil, sykt bra! Han hadde etter de første omgangne 7 feil tilsammen og lå da på en foreløpig 9 plass, men i finaleomgangen hoppe than med 6 feil, tullet litt mer og han kom tilslutt på en 14 plass av 50 stk.
    Tonje Søfteland

Neshagens Xenta
    Khaos Tobra
    Eikhaugens Peanøtt

Lineas Under Isen
    Eikhaugens Final Detail
    Larsine-Crying Wolf

Lignende tråder

1. Norsk Terrariedyrmesse Våren 2011
    By CamStatic in forum Generelt
    Svar: 3