Lykke til skal krysse fingrene for at alt ordner seg![]()
Nå har gamlefar vært syk en stund.. Han sliter nok med jekslene, siden han spiser dårlig, spesielt ting han må tygge masse som høy osv.. Han renner også masse fra øynene, tror jekslene presser på tårekanalene.
Han har slitt litt med dette i perioder før, men da har jeg "tvangsfort" på greiner, høy osv.. og Da har han slipt de naturlig selv og kommet seg. Men nå er alt mye verre..
Nå har han nesten ikke pels under øyet, det renner konstant og er også begynt litt fra det andre. I tillegg kommer det masse gugg ut av nesen hans, tror det har en sammenheng det også. Men no de siste daganer har det vært såpass mye at jeg hører han innimellom sliter litt med å puste, heldigvis bare fra ene neseboret, det andre fungrer fint.
Han skal til dyrelegen i morren kl 17, håper da at de lett ser at det er jekselene og at de lett kan slipe de.
Men nå føler jeg alt er gale med han, han renner sykt masse fra øyet, det blir bare mer snørr, spiser dårlig, han er roligere, tror også han har problemer med avføringen og føler kansje han er litt hoven der bak.
Synes også at hele kaninen på en måte har "sunket" litt.. Når jeg kjenner han over ryggen føler jeg han kjenner synn ut, kjenner alt av bein osv veldig godt og han har pleid å være rund og god over ryggen. Men magen en god og rund, så han er jo ikke tynn..
Så nå har jeg vel bestemt meg for at jeg lar de se på han i morren, og hvis de ikke finner helt ut av det, det er vanskeligere enn vi trodde, han må tilbake å ta rønken for de ikke finner ut av det eller noe så lar jeg han bare slippe..
Marius blir 6år i år, og er barnebarn av min første kanin, jeg hadde både farfaren hans og faren hans. Marius er også fra mitt første kull. Og i Februar i år ble han Norgesmester i veteran. Dette er en kanin som betyr så utrolig masse for meg, håper de klarer å fikse det!![]()
Besøk mine søte små på: http://eikhaugenskanistall.weebly.com/
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
Lykke til skal krysse fingrene for at alt ordner seg![]()
De galne har det godt, men jeg har det bedre.
love me or leave me.... hey where is everybody going?
Et sår på utsiden kan gro fort, men et sår på innsiden gror kanskje aldri...
R.I.P Bobby og mini savner dere masse
Da kom jeg hjem med en kanin mindre
Han var 99,9% sikker på at det var en slags infeksjon, han kunne behandle for det, men det kom til å komme tilbake og var max bra i noen dager/uker, ellers så ble det ikke bedre i det heletatt.. Så jeg følte jeg bare hadde ett valg, med tanken på kor dårlig han var, men lite kjekt var det
R.I.P. Marius, 26.07.05 - 03.05.11
Sist endret av Skafferstjerna : 03-05-11 kl 21:24
Besøk mine søte små på: http://eikhaugenskanistall.weebly.com/
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
oi så tristAldri moro å miste enn venn stor
. Du gjorde det rette for Marius hadde tatt det samme valget selv.
![]()
De galne har det godt, men jeg har det bedre.
love me or leave me.... hey where is everybody going?
Et sår på utsiden kan gro fort, men et sår på innsiden gror kanskje aldri...
R.I.P Bobby og mini savner dere masse
Hvil i fred, verdens vakreste Marius!
Men som jeg skrev til deg tidligere i dag, du gjorde det eneste riktige for ham, selv om det er vondt. Han hadde et supert liv hos deg og du var sterk nok til å gi han en verdig avslutning når han trengte det. Og det står det respekt av!
![]()
Hvil i fred aller beste Sprite Girl!! 1992-2012
Kondolerer![]()
Bokmerker