Det bor ingen hos meg nå, men dverghamsterne var alltid våkne i perioder gjennom hele dagen, dog mest aktive på natta. Syrerne har våkna sent, kanskje rundt 9 om sommeren og gjerne noen timer senere om vinteren (etter 12).
Heeinå lurer jeg på om min hamster er en SKIKKELIG syvsover, eller om det er helt vanlig å stå opp som min hamster gjør..
Når står deres hamster opp om kvelden ?![]()
Det bor ingen hos meg nå, men dverghamsterne var alltid våkne i perioder gjennom hele dagen, dog mest aktive på natta. Syrerne har våkna sent, kanskje rundt 9 om sommeren og gjerne noen timer senere om vinteren (etter 12).
Gullhamsteren min sto opp i kveld klokka 20.00
Han var litt våken i 16tia, bare spiste litt og la seg.
De er skikkelige syvsovere
Da jeg hadde hamster, sto de opp midt på nattenMen med litt lek og morro på dagen når de egentlig skulle sove, så har de fleste hamsterene mine vendt døgnet littegrann
Hamster er søøøøte![]()
My Husky, My Love, My heartbeat at my feet
min står opp sånn 10 - 11 tiden om kvelden, den :P og den står søren ikke opp løpet av dagen... Når jeg renser huset hans så har han samlet med seg halve matskåla si inn dit og tisset og bæsjet i hjørnene... Dårlig vane, mye jobb (må jo rense huset minst annen hver kveld), og MYE lukt!!
Det er ganske normalt da, siden hamstere er nattdyr.Jeg har også hatt hamster, og han sto opp utpå kvelden en gang.
Man skal ikke drive på og vekke hamsteren når den sover, dette kan bla forkorte levetiden har jeg lest.
Det er forresten gjort noen observasjoner av ville syriske hamstere, som kan tyde på at de er dagdyr i vill tilstand, men at de altså endrer døgnrytme i fangenskap.
http://people.psych.cornell.edu/~mem...20BiolLtrs.pdf
Mine to syriske gullhamster står opp rundt 20:00, så tar de seg en lur igjen rundt 00:00 og våkner til live igjen og er våken ut over kvelden, hvor lenge vet jeg ikkje for jeg sover selv.
Får vel aldri nok av dyr?
Si meg, er du frekk? Skal jeg hoppe opp og skalle deg i kneet kansje?
IngvildSF.wordpress.com
Lille prinsessen her var vel oppe rundt om i 21 tiden i kveld..nå løper hun rundt for full guffe i hjulet her, så ut og drikke og inn igjen, haha..sååå søøøt![]()
Uten Baby, ingen Helene.
Varierer en del. Noen ganger er han våken på dagen når jeg er hjemme fra skolen, andre ganger på kvelden, og ofte på natta.
Bokmerker