Slik du sier det har du vel strengt tatt 2valg..?
Tvinge han til å være inne MINST 3 uker, for så å vende gradvis ut.
Eller omplassere/avlive.
Alle katter kan vendes med å være inne, men litt jobb det er det.
Vi har 2 katter, Mio og Tussi.. Mio er en 100% utekatt på 5 år som ikke kan fordra å være inne.. Han er ute hele året. Hender han kommer innom huset, men det er kun for å løpe igjennom alle rommene for så å stikke ut igjen. Nå skal vi snart flytte, og jeg kjenner jeg er litt bekymret for hvordan det skal gå.
Vi skal flytte til byggefelt, så han kan vel sannsynligvis ikke være 100% utekatt lenger..
Jeg lurer på hva jeg skal gjøre..
Han kan jo ikke fordra å være inne, stresser tydelig og vil bare ut! Hvordan skal jeg få han til å bli? Synes det er ille å bare tenke tanken på å sperre han inne i fler uker.. Han kommer jo til å misstrives og stresse noe sykt...
Slik du sier det har du vel strengt tatt 2valg..?
Tvinge han til å være inne MINST 3 uker, for så å vende gradvis ut.
Eller omplassere/avlive.
Alle katter kan vendes med å være inne, men litt jobb det er det.
Jeg elsker å snakke om ingenting.
Det er det eneste jeg vet noe om
Vil helst slippe å omplassere..Og avliving er uaktuelt.. Er den første "babyen" vårHan gjør ikke så mye utav seg, men han hører nå til hos oss..
Ikke noe sjans for at det går an å flytte han uten å ha han inne..? Eller er det dømt til å misslykkes..?
det hadde ikke jeg turt å prøve....men vi har tatt inn katter på 2-3 år som er født ute, og det har gådd fintlitt start vansker men dere er jo kjempeheldige for Mio er jo en trygg katt
Jeg elsker å snakke om ingenting.
Det er det eneste jeg vet noe om
Han er trygg jaBar missliker veldig sterkt å være inne.. Har aldri likt det.. Han er jo født inne, og oppvokst inne.. Men de siste 3 årene har han bare villet være ute. Har vel kanskje noe med ungene å gjøre, han er ikke så glad i bråk og styr og liker best å gjøre som han vil uten inblanding fra andre
![]()
Hvordan har det funket med renslighet og slikt noe på de som har vært vandt til å være ute..?
Han gikk vel på kasse som kattunge? Da vil ha huske det, sett doen ved utgangsdøren![]()
Hvis det virker som han blir helt desperat etter en drøy uke, hadde jeg nok slippet han ut med halsbånd på. Tre uker hørtes litt mye ut for en sånn katt.
Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer.
Gikk på kasse som unge jaDa får vi gå til innkjøp av halsbånd, for ser ikke for meg at han kan være inne i 3 uker..
Om han er på nytt sted må han jo lære seg hvor "hjem" er? Er han kastrert?
Ville heller hatt ham på ett stille og fredelig rom med kattedo og leker/gjemmesteder slik han får være i fred inne, gradvis venne til ute som nevnt allerede.
Sunni
Fotogalleri.DeviantArt
Han er kastert ja! Ble kastrert tidlig pga sterkt markeringsbehov...
Gikk greit med begge to
Mio var inne et døgn før han for ut døra forbi HJ.. Og ble borte.. Det var den katten tenkte jeg.. men han dukket opp på døra dagen etter, og har vært her siden
Tussi var inne i 2 uker før hun slapp ut, men liker seg helst inne![]()
Bokmerker