Side 1 av 3 123 SisteSiste
Viser resultater 1 til 15 av 34
Liker Tre1Liker

Tråd: &%€# kattepasser!!!

trallala
    Medlem siden
    Nov 2008
    Liker mottatt/gitt
    82/6

Standard &%€# kattepasser!!!

Vi har vært på ferie en uke, og trodde alt var fryd og gammen hjemme. Kattepasser som skulle ta inn posten og fòre kattene og ta ut av kassa. Må si jeg reagerte litt på at kattene visstnok stinket allerede to dager etter vi reiste i og med at de ble badet rett før vi dro.

Så kom vi hjem.... Kattene var fòret, men det var ikke tatt ut av doen og det var drit OVER ALT!!! på alle gulv, i sengen, ungen sin dyne var pisset ned. Alt måtte skures og vaskes/ kastes... Hvor forb**** vanskelig kan det være å ta ut av en do en gang daglig? Det var til og med nedskrevet på en lapp.

Nå sliter vi med at Chanel har fått doskrekk på nattestid. Hun driter heller på gulvet i gangen enn å gå på doen. Hva gjør vi??

Jeg måtte skure alle gulver med grønnsåpe og salmiakk, og har hatt eddik på problemområdene. Vi roser hver gang de er på doen. Hva mer kan gjøres?
    Skal nevnes at jeg egentlig skal holde meg unna katteskit pga toxoplasmosefaren, men med et barn i hus og den stanken som kommer må jeg jo gjøre det som gjøres må. Mannen er borte på jobb stort sett hele dagen.

Skravlekjerring SunnyBunny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Standard Sv: &%€# kattepasser!!!

Uffda.. tror jeg føler litt av sinnet ditt her, jeg hadde klikka i vinkel skal jeg si deg. Høres kanskje litt grotesk ut, men med mindre doen har blitt flytta til ett nytt sted så ville jeg kjefta på katta om den går andre steder, enten litt røff kjærlighet eller så prøv med en do i gangen inntil katten går på "vanlige" doen igjen? Katten må få oppfatte at doen er OK igjen, vet ikke om det kan hjelpe å sette den oppi sanden ett par ganger bare for å vise at det er rent og luktfritt.

Stakkars katter også for den sags skyld, det er ikke rart de må gå alle andre steder om doen er jævlig... Å bytte kattedo er mye bedre enn å skure dritt fra alle andre steder.. Hos foreldra mine er kattene trent til å gå ute, om de gjør fra seg inne (noe de fortsatt gjør til tross for 12år med trening, men sjeldent) så kjefter vi med ett høyt og bestemt "Nei" og slipper de ut/ inn på vaskerommet slik de får "tenke" over det. Ros og kos får de ellers når de ikke har gjort noe galt. Vet det er vanskligere med innekatter. Har selv kjent en del folk her nede som aldri bytter sanden og det står på STUA og stinker..deilig å være gjest å sitte å se på bedriten kattedass ved siden av TV'en liksom

Skravlekjerring Tonje! sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Bærum, Akershus
    Alder
    24
    Liker mottatt/gitt
    2100/1142

Jeg aner ikke hva dere skal gjøre med katten for å få den til å gå på doen igjen, men jeg hadde i hvert fall forklart nøye for kattepasseren nøyaktig hvor mye drit og piss du har måttet vaske opp nå etterpå, og be om en god forklaring på hvorfor i alle dager doen ikke ble renset!

Jeg har vært kattepasser selv en eller to ganger, og da har jeg jo fjernet tiss og bæsj fra doen. Er ikke en stor jobb akkurat, selv om det er litt ekkelt. Men herregud, hvis man er så livredd sånt så får man heller si nei til å passe katt.
    Jeg driter i hvem faren din er, finn deg et annet vann å gå på - for her skal jeg bade!

tonje.org - Med egen rottedel
    bloggen min - Bare babbel
    Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig rottebur

Snutehjelper mushi sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Tønsberg
    Alder
    25
    Liker mottatt/gitt
    512/453

Kjøp en ny do og bytt til ett annet merke sand som har annen lukt. Kanskje det vil hjelpe. Har funket her på trassne katter ihvertfall når de får ting for seg. Er nok mer alvorlig med din. Lukk alle dører, rydd vekk pledd, puter og tepper, begrens plassen hun har å gå på. Det gjør alltid jeg etter jeg har flyttet, for en av mine nekter å bruke do på noen uker da

Håper katten din bli kvitt skrekken! Lurer på hvorfor hun ikke tømte doen, eller sa det til deg så du kunne ha fått noen andre til å komme å gjøre det.
    Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer.

trallala
    Medlem siden
    Nov 2008
    Liker mottatt/gitt
    82/6

Lurer også på hvorfor doen ikke ble tømt, hadde vi visst dette hadde vi spurt noen andre! Det er jo fortvilende å reise fra to hyperrenslige katter og komme hjem til det syke grisehuset. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det må ha vært over ti skitklatter rundtom i huset, i tillegg til der de hadde trakket det utover. Og Natalja som har nervøs mage fikk diare... Heldigvis har det ordnet seg da, utrolig nok. Sist måtte hun på medisiner for å få orden på magen igjen. Jeg skal prøve å skifte do og sand, håper det hjelper. Kan dessverre ikke slippe dem ut da de er veldig rasetypiske og vi bor ved en traffikert hovedvei. redd for at de skal stjeles/ bli overkjørt.

Heldigvis flytter vi om noen uker og da blir det uteliv på dissse to også etterhvert ihvertfall.
    Mannan tar seg av snakkinga med kattepasseren, jeg er redd jeg ville eksplodert og klikket i vinkel. Er en smule hormonell og ustabil for tiden

Skravlekjerring SunnyBunny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Det er vanskligere med innekatter ja når det kommer til renslighet, men spesielt etter en slik episode.. snakk godt med "kattepasseren" og forklar hvor seriøst dette skader både deg og kattene..

Krysser fingre for at dere får flyttet til ett sted der de trygt kan ferdes ute og også trenes til å gå ute Mener vi har hatt kattedo utenfor bakdøra en gang fordi de måtte trenes å gå ute igjen, kan ikke huske hvorfor, tror det må ha vært etter de hadde hatt inne pga kastrering eller fæl storm eller noe, men det fikk dem til å velge å gå ute ivertfall!

trallala
    Medlem siden
    Nov 2008
    Liker mottatt/gitt
    82/6

Hun skal få høre, tro meg. Nå i sted dreit Natalja også på gulvet. Vi trodde det var kun Chanel, men det er altså begge... Jeg blir litt oppgitt. De stedene som er interessante på boligmarkedet ligger begge i enden av blindgater ( og langt uti huttiheiti ) så tror nok det går mot en kjekkere tilværelse for dem begge. De liker å være ute, de er jo med på hytten. Ikke det at de går på do hvor som helst, de går på do ute, men på en kattedo som står ute.

Det er rett og slett triste greier det her, for begge har vært så flinke å gå på do helt til nå. Aldri hatt et uhell, ikke engang da minsta var kattunge.

Snutehjelper Miss Puddel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    på et jorde
    Alder
    41
    Liker mottatt/gitt
    255/257

Fy flate, det der har jeg også opplevd. kom hjem etter fjorten dager til to katter som hadde gitt opp å gå i doen, men som hadde gått i senga til en av guttene og i klesvasken på vaskerommet i steden. For en drøm, å komme hjem med en stuptrøtt fireåring klokka to på natten og oppdage at sengen ikke var mulig å sove i, var bare å legge ungene i vår seng, (der hadde døren vært stengt) og kaste madrasser etc ut gjennom vinduet, og sove på sofaen for meg og gubben den første natten, etter å ha vasket vekk det værste...
    Damen visste at hun skulle tømme doen hver dag, og jeg hadde hatt telefonkontakt med henne i løpet av ferien, og fått vite at alt var bra, men det viste seg at hun hadde vært syk, og ikke fått dratt ut noen dager, helvidvis hadde de mye mat og vann da i det minste. det utrolige var jo som sagt at hun var i kontakt med meg på telefon, (jeg fikk brått en så ekkel følelse og ringte for å høre hvordan det gikk) hadde hun da sagt at hun var sengeliggende med omgangssyke hadde jeg jo ringt en av svigerinnene mine eller nabo eller noe og fått dem til å dra ut.

Huskatten Sara ble normalt stueren igjen i løpet av en måned, men for å gjøre deg deprimert, siameseren Kakao ble aldri stueren igjen så lenge vi hadde ham, det var en av årsakene til at jeg omplassserte ham....
    Å tro at livet vil behandle deg bra, bare fordi du er et godt menneske er som å tro at en rasende okse ikke vil angripe deg bare fordi du er vegetarianer...

Snutehjelper Miss Puddel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Sted
    på et jorde
    Alder
    41
    Liker mottatt/gitt
    255/257

Fy flate, det der har jeg også opplevd. kom hjem etter fjorten dager til to katter som hadde gitt opp å gå i doen, men som hadde gått i senga til en av guttene og i klesvasken på vaskerommet i steden. For en drøm, å komme hjem med en stuptrøtt fireåring klokka to på natten og oppdage at sengen ikke var mulig å sove i, var bare å legge ungene i vår seng, (der hadde døren vært stengt) og kaste madrasser etc ut gjennom vinduet, og sove på sofaen for meg og gubben den første natten, etter å ha vasket vekk det værste...
    Damen visste at hun skulle tømme doen hver dag, og jeg hadde hatt telefonkontakt med henne i løpet av ferien, og fått vite at alt var bra, men det viste seg at hun hadde vært syk, og ikke fått dratt ut noen dager, helvidvis hadde de mye mat og vann da i det minste. det utrolige var jo som sagt at hun var i kontakt med meg på telefon, (jeg fikk brått en så ekkel følelse og ringte for å høre hvordan det gikk) hadde hun da sagt at hun var sengeliggende med omgangssyke hadde jeg jo ringt en av svigerinnene mine eller nabo eller noe og fått dem til å dra ut.

Huskatten Sara ble normalt stueren igjen i løpet av en måned, men for å gjøre deg deprimert, siameseren Kakao ble aldri stueren igjen så lenge vi hadde ham, det var en av årsakene til at jeg omplassserte ham....
    Å tro at livet vil behandle deg bra, bare fordi du er et godt menneske er som å tro at en rasende okse ikke vil angripe deg bare fordi du er vegetarianer...

Kjeder seg tussi2 sin avatar
    Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Helgeland
    Alder
    27
    Liker mottatt/gitt
    589/624

Åhhh tror jeg hadde banka kjærringen.
    Fordelen med en katt er at den stortsett er renslig så lenge den har et valg.
    Men bytt kattedo, sand å om du kan sett den en ny plass.

Og ha flere kattedo, har du 2 katter så bør du ha 3 do
    Jeg elsker å snakke om ingenting.
    Det er det eneste jeg vet noe om

Snutehjelper Linda sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Tønsberg
    Alder
    32
    Liker mottatt/gitt
    250/197

Så utrolig kjedelig!!!

Kansje det hjelper å sette opp flere doer, som andre her også skrev. Kansje ha forskjellig sand i noen av dem, to typer eller no?
    Masse lykke til! Håper det ordner seg!

trallala
    Medlem siden
    Nov 2008
    Liker mottatt/gitt
    82/6

Vi skal sette opp en do til i dag, håper det hjelper. HAr ikke alt for stor plass her i huset, så tre doer har vi nok ikke plass til.
    Kryss i taket, ingen uhell i natt! Vi har gått tilbake til kattunge dotilvenning trening på dem, og de får mye skryt når de går på doen.
    Det jeg frykter er jo nettopp dette at de ikke blir reinslige igjen, hadde hun bare sagt i fra kunne jo en av naboene kommet noen dager. Vi hadde forøvrig også telefonkontakt og alt var ok hele tiden.

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Helgeland
    Alder
    27
    Liker mottatt/gitt
    589/624

Tror ikke du skal stresse så alt for mye med at de ikke blir renslige.
    Kattens sos har fått inn fler katter som eiere hevder ikke blir renslige(dette er snakk om katter på 5-6år), men så snart noe bryter vanene derres så går de på kassa.

Har dere tak på doen? Om dere har det så ta av taket for en stund, sett inn flere dokasser, men annet sand en den de hadde da de var alene. Husk og ikke ha dokassen nært mat/vannet til kattene.

Rens doen MYYYE.
    Det er det eneste jeg vet noe om

trallala
    Medlem siden
    Nov 2008
    Liker mottatt/gitt
    82/6

Doen har ikke tak lengre ( den hadde men det har vi tatt av allerede) og den renses så snart der kommer noe i for jeg tåler ikke lukta for tiden Ser ut til å bedre seg forøvrig, ingen uhell på et døgn nå

Medlem siden
    May 2008
    Sted
    Helgeland
    Alder
    27
    Liker mottatt/gitt
    589/624

Liker