Enda ett anfall![]()
Jeg bor nå foreløpig med samboeren min i kjelleren hos faren hans.
Faren til Kenneth (samboeren min) har 4 hunder av rasen Schipperke bilder av hundene finnes her: http://www.snute.net/forum/showthrea...901#post245901
Men så til saken, den ene av hundene er eller blir 15år iår, så en gammel dame. Vi oppdaget for litt over to uker siden at hun var slapp og ikke spiste, så rett og slett ut som hunden hadde gitt opp alt. Vi var sikker på at hennes siste stund var kommet og at han ikke kom tilbake med hun da han dro til dyrelegen. Men det gjorde han, gamlemor hadde "bare" livmorbetendelse. Det ble behandles med medisiner og sprøytet noe greier rett inn i livmoren hennes. Etter noen dager var hun så bra som hun aldri hadde vært, lekte til og med litt. Han dro nå på tirsdag på 14 dagers kontroll med hun for å se at alt var forsvunnet men det hadde det ikke, og var noe annet i livmoren som ikke skulle være der også. Husker ikke helt hva det var men var noe svulsgreier tror jeg, men ikke farlig så lenge det ble fjernet. Og det ble det, så på tirsdag ble hun operert. Hun sovnet fort når narkosen ble gitt men operasjonen gikk heldigvis veldig fint og det kom en ganske trøtt og dopet hund tilbake.
Hun har vært på bedringens vei var begynt å gå en god del rundt og spise gode så alt så bra ut fram til i går..
I går sto jeg å snakket med faren til Kenneth da hun plutselig begynte å pese voldsomt og gå/falle rundt i en liten ring. Han tok hun opp og holdt på hun for å roe hun så hun ikke skulle skade seg når hun snublet rundt. Hun slevde noe helt ekstremt, det bare rant nedover og begynte plutselig å skjelve ekstremt også. Jeg var redd hun fikk dødskamper (har holdt to kaniner som har fått det og det så rimelig likt ut). Heldigvis sluttet skjelvingen etter en stund men hun slevde fremdeles masse og visket nesten som hun holdt på å kaste opp, hun gikk også på do. Han prøvde å sette hun ned men bena funket ikke og hunden bare falt, så han tok hun opp igjen og holdt litt mer på hun for å roe hun. Han prøvde igjen litt etterpå å sette hun ned igjen å da gikk hun bare rundt og rundt, hun gikk i alt, gikk i døren, veggen, stolen, ja alt.. Så egentlig ut som hunden var helt blind. Han tok hun opp igjen så hun ikke skulle skade seg men hun var helt vill sprellet, peste og prøvde å vri seg ut av armene hans. Det ble en hastetur til dyrlegen og hunden roet seg og sovnet på venterommet når vi var kommet fram. Dyrlegen trodde det kunne ha vært ett slag eller drypp. Hun ble med hjem igjen og virket veldig grei i går kveld, spiste en del og sov masse.
Men i dag når alle var på jobb utenom meg skjedde det igjen.. Jeg kom ut av dusjen og hørte en voldsom pesing og fant hunden liggende bak en stol og riste. Jeg tok hun opp med en gang og vi gikk gjennom alt en gang til. All slevingen, hun gikk på do, skjelvinger, pesing.. Hun var helt lik i går gikk rundt i ring og gikk i ting hvis jeg satt hun ned.
Jeg ringte faren til Kenneth som igjen ringte dyrlegen og vi fikk beskjed om at hvis hun ikke roet seg innen 30-45min måtte vi komme med hun igjen, men det gjorde hun - heldigvis.
Nå ligger hun i buret her og sover..
Noen som har vært borti noe lignende eller noe?
Ikke kjekt når slikt skjer, hvertfall ikek to dager på rad sånn.. Håper gamlemor kan bli frisk..![]()
Besøk mine søte små på: http://eikhaugenskanistall.weebly.com/
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
Enda ett anfall![]()
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
Jeg aner ikke hva det kan være for noe- aldri hørt om noe lignende..
Men siden hun er såpass gammel så burde hun kanskje få slippe?! Kan umulig være noe behagelig for henne å få sånne anfall...
Hvil i fred aller beste Sprite Girl!! 1992-2012
Dra til dyrlegen igjen! Første jeg tenkte var anfall eller noe svulster i hjernen. Vondt eller skummelt er det uansett, så dra med en gang. Finner dere ingen svar, så dra til en annen lege.
Wanting people to listen, you can't just tap them on the shoulder anymore. You have to hit them with a sledgehammer.
Det høres veldig alvorlig ut, og jeg ville igrunn latt henne slippe. Få veterinærer til å finne ut hva som er galt, og ta en beslutning sammen med veterinæren utifra hva som er best å gjøre.
My best friends are coldblooded...
We tend to be afraid of snakes, sharks and spiders, but we love puppydogs and seals.. Once people see these animals in a different angle, it can change their mind. These are beautiful creatures, and they have every right in the world to live on this planet. - Rex Weyler
Jeg er enig med de ovenfor.
like the days of summer (inside of me)
Dyrelegen hadde glemt å gi med han smertestillende etter hun fjernet livmoren!
Kan vel være st det har vært smerter? at det rett og slett har vært sjokk for hun har hatt så vondt? Smertestillende ble hentet idag og hunden er mye mer oppegående!
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
OJ, man glemmer vel ikke smertestillende..
Håper det blir bedre for hunden nå.
Lykke til
Jeg elsker å snakke om ingenting.
Det er det eneste jeg vet noe om
Hunden får ikke lengre anfall og virker mye bedre.
Hun har fremdeles gått i litt ting og slikt, men han var hos dyrelegen med hun igjen på mandag så det viser seg hun holder på å bli blind.
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
Etter hun fikk smertestillende ble alt bedre. Hun er akkurat slik hun var før nå, har også sluttet å gå på ting. Livlig og frisk![]()
Tonje Søfteland
Neshagens Xenta
Khaos Tobra
Eikhaugens Peanøtt
Lineas Under Isen
Eikhaugens Final Detail
Larsine-Crying Wolf
Bokmerker