Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Knurring mot mennesker...

Hallais'n!
    Medlem siden
    Dec 2011
    Sted
    Langhus
    Liker mottatt/gitt
    0/0

Standard Knurring mot mennesker...

Hei. Er ny her på forumet, så begynner med en liten for-historie :-)

Har en 4år gammel Parson russel terrier som vi har hatt siden han var valp. Kjempekoselig hund som vi har hatt masse morro med. Han har alltid vært begeistret for alle i familen, dvs jeg,kona og datteren vår. Hver gang en av oss kommer hjem, så er han overlykkelig og klarer nesten ikke å unngå å hoppe opp for å hilse. Elsker å gå turer og stortrives med lek og morro. Alle som kjenner disse terrierene vet hvor ernergiske disse hundene er.

Så: det siste året har han tydlighvis kommer i puberteten eller noe. Han har bestemt seg at han ikke liker unger lenger, datteren min er 11 og det er helt greit. Har hun venninner med seg hjem, så følger han etter dem og småknurrer . Eller går i ring rundt dem, ingen tegn til å trekke seg unna.

Og på kvelden, så knurrer han til kona mi også hvis hun bøyer seg ned ved senga hans for å gi kos eller noe slikt. Han viser helt tydelig at han ikke vil ha besøk i senga for å si det sånn.

Jeg er spart for alt dette, han ser tydelighvis på meg som flokkleder eller noe slikt.
    Men hvordan skal vi gå frem her???
    Har selv satt meg ned ved siden av senga hans og ikke en lyd, når kona kommer høres han ut som en råtten moped med en gang. Har tatt han gjentatte ganger for dette uten noe endring.. Noen tips? Eventuelt noen som vet hvem jeg kan kontakte for hjelp??

Takker for alle innspill ..

Like WTF!! Spitz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Drammen
    Alder
    27
    Liker mottatt/gitt
    166/97

Standard Sv: Knurring mot mennesker...

Hei. Velkommen til snute. Forstår at dette kan være litt frustrende. På meg så virker det litt som at hunden din prøver å dominerer de andre i huset. Er nok som du sier at han kanskje ser litt mere på deg som en flokkleder. Vet ikke helt hva slags råd jeg kan komme med her da jeg ikke selv har vært i helt situasjonen selv med at hunden har knurret til andre i huset. Kunne jo kanskje vært en ide å ta kontakt med en adferdsspesialist. Tror nok at dette er noe som kan trenes bort. Eller muligens noen andre på forumet her har noen andre detaljerte tips som kan hjelpe? Uansett lykke til og håper at det forbedrer seg
    Beginnings are usually scary and endings are usually sad,
    but it's everything in between that makes it all worth it...

Lignende tråder

1. Usikker hund/knurring
    By TeddyMercury in forum Atferd
    Svar: 2
    Siste innlegg: 02-12-11, 16:05
  2. Svar: 2
    Siste innlegg: 04-10-08, 14:59

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg