Jeg ville ikke kjøpt med en vogn med bilhjul. Men skal du trene henne til å bli en traver burde du kansje ha en lett roadcart? De vognene her er i tilegg høye, men dette har nok Timmyjenta god greie på.
Noen av dere flinke hestefolk som kan hjelpe meg litt?
Jeg er på utkikk etter en treningsvogn/roadcart til Bella, og syntes det er veldig vanskelig å vite hva som er best.
Målet mitt med kjøringen er at Bella skal kunne bli en flink flink travhest og gå løp etterhvert.
Trykkvogn ol kan jeg låne her på gården, så det er vi ikke intr i å kjøpe i første omgang.
Jeg har sett på finn og der er det massevis av vogner, men syntes de variere veldig i pris og stand. Så hvordan finne riktig vogn til riktig pris?
Jeg vurderer veldig å kjøpe denne vognen:
http://hestogvogn.no/flattext/csvrea...method=perfect
eller denne:
http://hestogvogn.no/flattext/csvrea...method=perfect
Vognene er ikke så pene å se på, men de virker solide nok. Noen som har erfaring med disse?
Jeg ville ikke kjøpt med en vogn med bilhjul. Men skal du trene henne til å bli en traver burde du kansje ha en lett roadcart? De vognene her er i tilegg høye, men dette har nok Timmyjenta god greie på.
Hvorfor ikke med bilhjul? Jeg tenkte at det kanskje var mer solid enn de vanlige hjulene som er på vognene
Vi låner en vanlig roadcart nå som er noe ala denne:
Men syntes den er pinglete, skjermer som skrangler, den er rusten ++ de har vært nødt for å sveise på forsterkning på dragene.
Ser ut til at dragene fort blir skeive på denne type vogn også?
Ikke noe hjelp å få her på gården heller, da de mener at det er bortkastet penger at jeg kjøper egen vogn når jeg heller kan låne gratis...
Jeg kjører roadcart som ligner på den nederste. Ja, den også skrangler, og ser ikke ut, men til å ha vært brukt jevnlig de siste 15 årene så er den i god stand. Har ikke fikset noe på den, og dragene er ikke blitt skjeve til tross for noen spark i årenes løp. Bruker den til all type kjøretrening.
Har kjørt med vogn lignende den øverste også, men da utelukkende arbeidskjøring- dvs hest med arbeidssele og rolig tempo.
På travbanen hadde de "regelen":
Arbeidskjøring: Tung vogn+arbeidssele
Intervaller/jogging: Trykkvogn, speedcart eller vanlig roadcart
Hurtigarbeid: Sulky
Syns de tunge vognene som du linker til(husket ikke dette i farten da du nevnte de på msn..) blir litt ukomfortable å sitte i mtp høyden på setet hvis det blir litt fart over det, men det kan være at de gangene jeg har brukt de så var det med arbeidssele og dermed mer bevegelse på vognen.
Etter hva du har fortalt om hvordan Bella er, så blir kanskje ikke intervalltrening så aktuelt med det første, så da kan jo gjerne roadcart eller trykkvogn med lett trykk være et godt alternativ om du skal trene henne opp?!
Hvil i fred aller beste Sprite Girl!! 1992-2012
Da ble jeg litt klokere tror jeg
Jeg ender vel opp med en vanlig roadcart siden den ser ut til å passe best til treningen
Noen merker jeg bør styre unna?
ble det no vogn på deg?
Heisan, nei jeg har ikke kjøpt vogn ennå.
Har ikke fått trent hesten heller på et par mnd pga "helvete" på stallen
Men så fort vi får funnet oss eget småbruk skal jeg kjøpe vogn, håper det skjer SNAREST!
Takk takk
Alt ordner seg så fort vi har kommet oss vekk herifra, typisk min flaks å havne på en stall som har dårlig rykte på seg.
Bokmerker