Side 3 av 3 FørstFørst 123
Viser resultater 31 til 38 av 38

Tråd: DIY 1000liter hagedam

Skravlekjerring SunnyBunny sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Standard Sv: DIY 1000liter hagedam

Dammen er vel 6,5år gammel nå, om jeg husker korrekt

Orange Floyd har bestemt seg for å vokse fra de andre, Metallica henger rett etter, men gullfiskene har blitt litt mindre i forhold til Koiene nå ja
    hagedammen1900px.jpg
    De begynner å gå i dvale-modus nå siden det er kaldt ute, men vannet er i det minste klart og fint. Litt alger nedi, men bunnen er veldig ren og fiskene ser veldig sunne ut. Pappa lagde noen større huler i dag fordi de har vokst seg for store!

Har 2 helt vanlige gullfisker inne i 180literen, ca 4-5cm som jeg kjøpte i sommer. De trenger navn! Forslag?
    Ser ut som de gule gullfiskene på bildene tidligere i tråden, helt vanlige som sagt.

De ute har fått navn etter første og største gullfisken jeg hadde før som hette Biffen. Meatloaf var "vennen" på samme størrelse. Så ble resten til Nirvana (den hvite gullfisken), Metallica (koien) og Orange Floyd (hvite koien). Kjønn vet jeg ikke enda på de små, heller ikke på de ute så de trenger ikke være gutte/jentenavn.

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Går mot vinter, men litt sol har vi altså. Så snart snøen er her skal vi ha kablene i så det ikke fryser over.
    dammen2.jpg dammen3.jpg ofloydam1.jpg

Skravlekjerring Tonje! sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Bærum, Akershus
    Alder
    24
    Liker mottatt/gitt
    2100/1142

Så idyllisk!
    Jeg driter i hvem faren din er, finn deg et annet vann å gå på - for her skal jeg bade!

tonje.org - Med egen rottedel
    bloggen min - Bare babbel
    Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig rottebur

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Det er det, bortsett fra når nettingen er på.. orka ikke å dra den av, må være nøye med det da både katter og fugler lurer på fiskene. Skal ordne til flere gjemmesteder neste år slik vi muligens kan slippe nettingen

Skravlekjerring Merede sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Stavanger
    Alder
    28
    Liker mottatt/gitt
    468/272

Stilig! Leit at dere må ha netting på ja... håper det løser seg, for det ser skikkelig flott ut.
    De fleste av livets skygger skyldes at vi selv står i veien for vårt eget solskinn

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Takk for det, sånn det er nå med masser av katter ute som drikker av hagedammen, så tror jeg vi trenger nettingen ja. Er bedre om sommeren når vannliljene blomstrer da de har flere gjemmesteder, men skal fikse ordentlig noen bra huler og røtter til de neste år

Første gang jeg hadde gullfisk ute så var det en nabokatt som klora den tjukke gullhunnen da de ynglet i overflaten. Så vi er bare ekstra forsiktige nå. De 2 inne har fått navn forresten, etter mine aller første vanlige gullfisker så ble det til Big Mama Jr. og Biffen Jr. Vet ikke om jeg har nevnt det før. Høres sikkert barnslig ut å gi fiskene navn, men gullfisk kan jo leve i 20år og bli veldig store og flotte, så hvorfor ikke!

Skravlekjerring Tonje! sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Bærum, Akershus
    Alder
    24
    Liker mottatt/gitt
    2100/1142

Big Mama kan jeg forstå om fiskene blir veldig store, men Biffen? Haha, hvor fikk du (opprinnelig) det navnet fra? Synes forøvrig ikke det er teit å gi fisk navn, hadde garantert gjort det selv. Med mindre jeg hadde et akvarie med haugevis av småfisk da, en må jo kunne se forskjell.
    Jeg driter i hvem faren din er, finn deg et annet vann å gå på - for her skal jeg bade!

tonje.org - Med egen rottedel
    bloggen min - Bare babbel
    Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig rottebur

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Sunnmøre
    Alder
    22
    Liker mottatt/gitt
    132/140

Første store gullfisken som var en hann, hette Biffen fordi han var største fisken, og far til veldig mange bebbiser fordi han var så svær så valgte jeg av en eller annen grunn Biffen, til og med pappa ville kalle fiskene etter navn hehe. Derfor ble kompis kalt Meatloaf.. og så ble det til rocka-navn
    DSC_5052.jpg

Big mama var navnet på hunnen jeg hadde først som mest sannsynlig gav liv til alle disse. Oppkalt etter Atlanterhavsparkens eldste kveite

Side 3 av 3 FørstFørst 123

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg
  • Du kan ikke redigere dine poster
  •