Side 2 av 2 FørstFørst 12
Viser resultater 16 til 18 av 18
Liker Tre3Liker

Tråd: English bulldog

SnuteStjernen Solstjernen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Montpellier
    Alder
    20
    Liker mottatt/gitt
    458/499

Standard Sv: English bulldog

Ja, det er en annen rase.

Ja, Ozzy er en god representant! Her er standarden:
    http://www.ioeba.net/ioebaOEBbreedstandard.htm

Ozzy krever godt med mosjon, rundt 2 timer dagen og fjellturer hver helg, men til gjengjeld er han kjemperolig inne så lenge han får brukt energien sin

Skriveleifa! Annalu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Bergen, Ytre Arna
    Liker mottatt/gitt
    17/58

Det er stortsett kun engelsk og fransk bulldog som er av min dre rase og krever mindre morsjon enn de andre. de andre bulldog typene som f eks, old english, amerikansk, australsk(ikkevanlig i norge), dorset osv er en aktiv og krevende rase som trenger mye mosjon og mental stimuli. med andre ord ikke en rase for noen som kanskje har tid av og til.

Mye av disse mytene om engelsk bulldog er bare svada. en høns blir til ti fjær ect.

Selvfølgelig finnes det hunder som ahr mye helseproblemer osv men hvilke raser har ikke det?

Engelsk bulldog er en flott hund, med utrolige personligheter og uovervinnelig skjarmerende utsende, de krever ikke allværdens heller.

bare du bader de en gang i blandt, gir den mat vann, kjærlighet, mosjon, vaksiner og dyrlegebesøk når de trenger det og passer på å tørke godt av de etter de har vært våte (som du også skal gjøre med alle andre raser for å hindre våteksem mellom tær, i ører, armhuler ect)

så ser du kjappt det at det er ikke noe særlig ekstra ''tillsyn'' med denne rasen enn andre, bortsett fra at noen av dem ikke kan føde på naturlig måte, skaffer du deg en gutt eller ikke planlegger å ha kull er dette ''problemet'' løst.

Det er en helt fantastisk rase!

Men som man sier før man kjøper hund uansett rase, tenk over det, hvor mye tid og penger det faktisk tar å ha en hund!

Selvom det er værdt det
    Loxim liker dette.

Med hatt og nese Aquila sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Aust Agder
    Liker mottatt/gitt
    23/15

Sitat Opprinnelig skrevet av Annalu Vis Innlegg
    Jeg har ikke engelsk bulldog selv, kjenner mange som har det og er innehaver av en annen buldlog (amerikansk bulldog).

En engelsk bulldog sine myter kan sammenlignes med mytene om mops.
    Det finns selvfølgelig individer som ikke ser ut i måneskinn, som har pusteproblemer, eksemer allergier og leddgikt osv og folk avler på disse fordet om.

Det du burde gjøre er å ta kontakt med valpeformiddler,e vt også norsk bulldog klubb, der inen finner du mye info om rasen, oppdrettere og du kanogså stille spørsmål i forumet.

Det sier seg selv at en ikke kjøper valp etter foreldredyr som har svairygg ned til bakken, mer nese innover i fjeset enn noe annet og eksemer.

kontakt som sagt valpeformidler eller oppdrettere, forklar dem hva du vil ha. og de vil hjelpe deg.

En bulldog er likevel ingen dans på roser skal du vite!

De er tøffe og søte, kule og alt det der. men de røyter! små stive hår som setter seg i alle klærene du har (og du får de ikke bort), de sikler! spesiellt etter de har drukket, da ligger halve vannskålen ighjen i soffan elelr på gulvet i en finfin formasjon etter hvor hunden har gått.
    De er sta og kan være ekstremt trassen, dette er ikke en begynnerrase.
    De fiser til de ekstreme grader og jeg skal love deg at når de gjør det vil du ikke være i samme hus som dem.
    de har en tendens tilø å tygge på ting og elsker å dra i ting,gardiner, ledninger, klær, bamser, puter whatever.

Men om du kan finne deg i alt dette og ser forbi de hårete klørene, sikelet på gulvet, kjøper en luftfrisker og tåler alternativ hørsel i ny og ne så skal jeg love deg at du aldrig kommer til å legge øynene dine på en annen rase noen gang igjen!

En engelsk bulldog trenger ikke overdrevent mye morsjon, men det skal sies at om de er understimmulert og kjeder seg gjør de langt mer skade enn f.eks en chihuahua.

De fleste engelske bulldoger og franske for den del, kan heller ikke svømme så du må være påpasselig medd en rundt vannet, en flytevest ordner dette så du og din beste venn akan nyte en svømmetur i felleskap.
    Bulldogger kan også fort bli overopphetet, det tar lengre tid for dem og kjøle seg ned pga alt huden og de korte nesene og tar kortere tid for dem å bli varm enn andre raser pga at de har lit mer å drasse på.

ble litt langt dette her!

Men som sagt det lureste du gjør er å ta kontakt med valpeformiddler og norsk bulldogklubb

Once a Bulldog-Always a Bulldog!
    Bulldogen kan jo svømme den.. Min kan det i hvertfall, han svømmer ikke langt om ganga, men svømmer gjør han... Sikling når han drikker, jah, men ikke ellers.. snorker litt høyt til tider.. Ikke røyter han spesiellt mye heller, aquila the amstaff røyter mer. Jeg bruker kun ett par minutter hver kveld med rengjøring av rynker og under halen, smører under øyne der den våte stripen kan kommer, og pudrer i rynkene inni mellom. Null stress... Lettlært er han og. Men gidder ikke alltid å gjøre som han får beskjed om selvom han kan det, hehe.. Han er jo en bulldog må man skjønne. Ellers burde man være nøye på oppdretter og hva slags hunder di avler på. Di jeg fikk han av min fra er nøye på pusten dems, at di skal kunne være med på skogsturer og det man vil ha di med på uten at di skal daue. Di stiller ut også, men bare så lenge hunden trives med det.
    Skeptisk

Side 2 av 2 FørstFørst 12

Lignende tråder

1. Olde English Bulldog, oppdrettere i Sverige?
    By shlush in forum Hunderaser
    Svar: 2
    Siste innlegg: 02-12-09, 04:34
  2. Olde English Bulldogge
    By Solstjernen in forum Hunderaser
    Svar: 21
    Siste innlegg: 16-03-09, 23:15

Tags for this Thread

Regler for innlegg

• Du kan ikke poste nye tråder
  • Du kan ikke poste svar
  • Du kan ikke poste vedlegg